O1 vs O2 jako baza do modów co wybrać ?

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • sesik
    RS
    • 2006
    • 2165

    #26
    Zamieszczone przez xman750
    ok to dodam coś od siebie żeby uciąć różne dywagacje więc tak plan modów mniej więcej opisałem tu: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...006330#1006330

    jak se na końcu podliczyłem ile kasy ja w to w pakuje to stwierdziłem ze chyba jednak wolałbym zeby to było auto bardziej docelowe które zostanie ze mną na dłużej, kombi ze względów praktycznych i wersja z lepszym wyposażeniem z tarczówkami z tyłu, zklimą, ASR, ESP i innymi bajerami. Niestety moja obecna fura to najuboższa wersja classic gdzie nie ma ani klimy, ani komputera pokładowego ani tempomatu i nawet przednie szyby w drzwiach mam na korbkach.... Nie nastawiam się raczej na mody typu jakieś czujniki parkowania, zmierzchu, deszczu itp. skupię się raczej na silniku, zawieszeniu i hamulcach. W chwili obecnej brat finalizuje transakcję zakupu silnika BLT z przebiegiem 60kkm z Ibizy osprzęt i głowicę pewnie będę miał wkrótce do sprzedania z niego... i na tej bazie będzie budowany nowy silnik z GTB 2260VK, głowicą alh po regeneracji i portingu wtryskami 0.260 i pompą hybrydą 11mm (dzięki pomocy kolegi sagon)

    No i teraz wracając do mojego pytania co będzie bardziej sensownym wyborem biorąc pod uwagę powyższe ?

    Kolejna wątpliwość dotyczy skrzyni biegów, kupiłem już GGU i miałem zamiar wkładać do niej szperę ale... se tak pomyślałem ze może lepiej od razu dac 6-tkę będą grubsze przeguby i wkiększe sprzęgło (?) tam wejdzie no i mówią że wytrzymalsza, nie chciałbym jednak się wpakowac niepotrzebnie bo sporo jeżdzę na krótkich odcinkach a ponoć w 6tce jest strasznie krótka jedynka i trzeba sporo się nawajchowac po mieście, co radzicie ?
    Skoro o takie mody chodzi to na twoim miejscu brał bym O2, wspomniany komfort podróżowania O2 jest nie porównywalny z O1.
    2.0 tdi zmodzone na te 240 KM będzie Cię kosztowało kilka tysi (2,5 wydech, program tysiak-półtora, +montaż turbo ???, przy założeniu że masz już turbo)
    Uważam, że obojętnie czy skrzynia 5 czy 6 to namachać się w korkach i tak trzeba, a czy trza dużo machać to kwestia stylu jazdy i pojęcia co to znaczy dużo wajchować.

    Zmodzone 2.0 tdi z O2 czy zmodzone 1.9 O1 będzie praktycznie tak samo awaryjne
    Sądzę nawet, że 1.9 O1 przy takich modach jest bardziej narażony na awarie niż 1.9.

    Schody w O2 2.0 tdi zaczynają się dopiero przy mocach powyżej 240KM, dochodzą większe pompki z końcówkami bosio (mocno awaryjne), mocniejsze sprzęgło, ewentualny wydajniejszy intercooler ale dać się da.
    Trzeba pamiętać też, że do 2.0 tdi (BKD i BMN) nie ma ostrzejszych wałków, kutych tłoków itp itd z kolei do BMNa nie ma wydajniejszych wtryskiwaczy.
    Best ET = 13.666
    Skrome 2.0 tdi ~280KM/500Nm
    PerfectService by DGW

    http://allegro.pl/listing/user/listi...?us_id=1233872
    http://tablica.pl/oferty/uzytkownik/1oson/

    Komentarz

    • t_kucyk
      Ambiente
      • 2010
      • 147
      • Volkswagen

      #27
      Re: O1 vs O2 jako baza do modów co wybrać ?

      W końcowym rozrachunku lepiej wyjdziesz na kupnie Saaba 9-5 2.3T który w serii ma już 250KM - i można z niego dłubnąć coś więcej.

      Komentarz

      • sesik
        RS
        • 2006
        • 2165

        #28
        Re: O1 vs O2 jako baza do modów co wybrać ?

        Zamieszczone przez t_kucyk
        W końcowym rozrachunku lepiej wyjdziesz na kupnie Saaba 9-5 2.3T który w serii ma już 250KM - i można z niego dłubnąć coś więcej.
        I myślisz, że koszty dłubania saaba na więcej (nie mówię o samym programie) będą mniejsze ?
        Best ET = 13.666
        Skrome 2.0 tdi ~280KM/500Nm
        PerfectService by DGW

        http://allegro.pl/listing/user/listi...?us_id=1233872
        http://tablica.pl/oferty/uzytkownik/1oson/

        Komentarz

        • xman750
          Rider
          • 2011
          • 322

          #29
          Zamieszczone przez gomar
          Jeśli chodzi o mody wyposażeniowe to w przypadku zakupu używki nie ma sensu pchać się w auto słabiej wyposażone i potem próbować dokładać wyposażenie, tutaj radzę od razu wedle upodobań kupić optymalną wersję.
          no właśnie teraz to wiem ale kupując auto 3 lata temu w ogóle nie planowałem żadnych modów

          Jeśli chodzi o mody mocy czy zawiasu pytanie czego się spodziewasz? Do jakich wartości mocy dążysz? Koledzy polecali BMN i też bym chyba polecał oczywiście OII.
          Na plus OI jest to że raczej będzie tańsza w zakupie i możesz też wyszukać jakąś fajną wersję.
          zakładana optymistyczna wersja to jakieś 250KM/450Nm ale nie jest to jakieś cel sam w sobie przede wszystkim auto ma jechać od dołu, nie żreć paliwa jak smok i ogólnie dawać radość z jazdy więc same wartości szczytowe tu nie grają takiej roli jak ładne kreski na wykresie z hamowni, elastyczność silnika i zachowanie rozsądnego spalania (no i oczywiście żebym zawsze był pierwszy ze świateł .

          silnik już kupiony BLT z przebiegiem 60kkm leży i czeka na resztę gratów

          Komentarz

          • piramida
            RS
            • 2009
            • 12222
            • Superb III (3V3)

            #30
            xman750, moja propozycja:
            1. kup octa 2 rs tsi i zrób ja na 350koni
            2. kup octe 2 1.8tsi 4x4 i zrób ją na 330koni
            3. kup octa 2 2.0tdi bkd i zrób ją na te 240-250koni tak jak pisał sesik
            4. nie kupuj octy 1 :diabelski_usmiech
            superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

            poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

            Komentarz

            • xman750
              Rider
              • 2011
              • 322

              #31
              Zamieszczone przez piramida
              xman750, moja propozycja:
              1. kup octa 2 rs tsi i zrób ja na 350koni
              2. kup octe 2 1.8tsi 4x4 i zrób ją na 330koni
              3. kup octa 2 2.0tdi bkd i zrób ją na te 240-250koni tak jak pisał sesik
              4. nie kupuj octy 1 :diabelski_usmiech
              haha a jakieś argumenty przeciw O1 ? w opcji 1. jakie spalanie mi wróżysz ? uwierz mi że te 250KM powinno mi starczyć w rodzinnym kombiaku a jak już kiedyś będę miał więcej kasy a żona zrobi wreszcie prawko to kupię sobie coś z czym będę mógł poszaleć.

              Opcja z BKD odpada brat właśnie kupił mi silnik BLT więc pozamiatane

              chyba się zdecyduję na skrzynię 6b pytanie która będzie miała zdecydowanie dłuższą jedynkę od zwykłej 5b ? z drugiej strony nei chcę jakiejś mega długiej 6tki bo nie będę mial jej gdzie wykorzystać zakładam ze poruszał się będę w większości po mieście + drogi lokalne czy krótkie odcinki autostrad 2-3 razy w roku dłuższe trasy po kilkaset km w tym obowiązkowa wyprawa do PL (ze Szkocji) na święta

              prędkości autostradowe w UK to jakieś 100-160km/h (160 to maks oficjalny limit to 112km/h 70mph) więc raczej nie będę się z wyższymi prędkościami za często poruszał jest gdzieś zestawienie skrzyń 6b z podanymi prędkościami przy 2 i 3k rpm ?

              Komentarz

              • piramida
                RS
                • 2009
                • 12222
                • Superb III (3V3)

                #32
                xman750, w bkd na VI biegu przy 3500 jest 190km/h
                superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                Komentarz

                • S3 CHRIS
                  Elegance
                  • 2006
                  • 979
                  • Octavia I (1U2)
                  • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                  • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                  #33
                  Zamieszczone przez piramida
                  xman750, moja propozycja:
                  1. kup octa 2 rs tsi i zrób ja na 350koni
                  2. kup octe 2 1.8tsi 4x4 i zrób ją na 330koni
                  3. kup octa 2 2.0tdi bkd i zrób ją na te 240-250koni tak jak pisał sesik
                  4. nie kupuj octy 1 :diabelski_usmiech
                  eee no czemu kup O1 rs 1.8T +k04 z tfsi , lub 1.8T 4x4
                  ET 13.064 1/4 mili 2009 Octavia Rs I

                  ET 13.576 ---->13.3xx---->13.006 1/4 mili Golf I TFSI bY GTO

                  Komentarz

                  • looker
                    RS
                    • 2008
                    • 1886
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                    #34
                    Zawsze dziwił mnie zachwyt co poniektórych w przypadku posiadania takich gadżetów jak czujnik deszczu czy zmierzchu... :wink:
                    Mam wrażenie, że te "ułatwienia" są tylko po to aby kiedyś mniej lub bardziej efektownie się zepsuły.
                    Czy ja nie wiem kiedy pada deszcz ? :diabelski_usmiech
                    OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
                    SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

                    Komentarz

                    • misiek^wro
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 8321

                      #35
                      looker, jako że ja się tym "zachwycałem" to Ci napisze :


                      PO deszczu jechałem ze znajomymi do knajpy. 4 osoby.


                      Jechalismy w rzadku 2 aut, mi sie w sumie nie spieszyło to jechałem za zającem. Nagle mijała nas cieżarówka i ni z gruchy ni z pietruchy syplnęła gosciowi przede mna i mi na szyby woda.

                      Mi właczyl sie automat, wiec zanim z paniki sie otrzasnalem to juz swoje zrobil, gosc przede mna wyladowal w rowie.

                      Tu moj zachwyt sie konczy - ogolnie uwazam wlasnie to urzadzonko za przydatne jedynie w takich durnych sytuacjach, gdy Cie zagadaja w aucie, a "przeciwnik" wezmie z zaskoczenia.

                      Co do innych dupereli, to fotochromy zaufaj mi robia robote. Kiedy Ty sie p... w bindowanie lusterka, ja dlubie w zebach i mysle co bedzie na obiad - nie wazne co za ciul jedzie za mna i jak ch... ma ustawione lusterka, albo jak mocno ma polamane zaczepy.

                      O fotochromie zew. w O1 możesz pomarzyć. Środkowy jest do zrobienia i życze każdemu chętnemu powodzenia.

                      LH/CH - ja mieszkam na za... gdzie o lampach przy parkingu moge pomarzyc, a te ktore sa nie swieca i zarzadca ma to w d.... Przydaje mi sie, zaufaj.
                      Maxi dot = rowniez przydatna rzecz, nie musze lazic i szukac niedomknietych drzwi itd itp - W O1 również miałem i uważam to za must-have każdego auta.

                      Z dupereli, to nieprzydatne wydaja mi sie niekiedy tempomat czy grzane fotele z tyłu. Jednak moj kumpel jak wiozl tesciowa zima swoim A4 i podgrzal jej posladyt, to nastepnego dnia dostal ogromnego torta i sposob "dbania" o niego przez "mamusie" swojej TŻ zmienił się nie do poznania.

                      Wszystko ma swoje minusy i plusy, trzeba tylko znaleźć sytuację, aby to docenić lub skrytykować.
                      Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
                      Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
                      ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

                      TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


                      Komentarz

                      • looker
                        RS
                        • 2008
                        • 1886
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                        #36
                        "Chodzi o to, żeby te plusy nie przesłoniły nam minusów..." :diabelski_usmiech
                        Wychodzi na to, że jeżdżę niesprawnym autem ! Bez tylu skrótów, foto-coś tam, i z archaicznymi, ręcznie włączanymi wycieraczkami ! :wink:
                        A tak na serio - ilość km pokonywanych rocznie też definiuje pewne potrzeby.
                        Takie gadżety jak tempomat, grzane tyłki, czujnik deszczu czy zmierzchu nie są i nie będą mi potrzebne nigdy. Jestem tego tak pewien jak tego, że nie będę palił papierosów.
                        A jeśli kiedyś będę miał je w aucie to tylko w sytuacji gdy nie będzie innego wyjścia (tak samo z automatem).
                        Robię dużo modów w aucie, różnych, ale po wcześniejszej głębokiej analizie przydatności. Jak do tej pory, oprócz mocy, to najlepsze są xenony :-) Naprawdę ciężko zakwestionować ich przydatność.
                        I druga sprawa - należy odróżnić mało przydatne bajery od, jak to określiłeś, "must have'ów" :-)
                        Być może jestem już na takim etapie, że wymagania w tej kwestii mam dość mocno skrystalizowane a poza tym - jestem raczej tradycjonalistą w tej materii...
                        I też zgadzam się z opinią, że trwałe samochody to już były... :evil:
                        OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
                        SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

                        Komentarz

                        • piramida
                          RS
                          • 2009
                          • 12222
                          • Superb III (3V3)

                          #37
                          Zamieszczone przez S3 CHRIS
                          Zamieszczone przez piramida
                          xman750, moja propozycja:
                          1. kup octa 2 rs tsi i zrób ja na 350koni
                          2. kup octe 2 1.8tsi 4x4 i zrób ją na 330koni
                          3. kup octa 2 2.0tdi bkd i zrób ją na te 240-250koni tak jak pisał sesik
                          4. nie kupuj octy 1 :diabelski_usmiech
                          eee no czemu kup O1 rs 1.8T +k04 z tfsi , lub 1.8T 4x4
                          racja chris ale ja patrze z mojego pkt siedzenia gdzie uważam że O2 jest już jednak 8 letnią konstrukcją a O1 ma już kilkanaście lat i komfort podróżowania O1 vs O2 jest znaczny
                          superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                          poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                          Komentarz

                          • misiek^wro
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2006
                            • 8321

                            #38
                            Zamieszczone przez looker
                            A jeśli kiedyś będę miał je w aucie to tylko w sytuacji gdy nie będzie innego wyjścia (tak samo z automatem).
                            Też tak kiedyś mówiłem, że manual to mój żywioł i wiesz co ? Nie oddam już automatu za żadne skarby. Za fajnie się maca pasażerki po kolanie, aby w korku z tego zrezygnować.

                            Zamieszczone przez looker
                            Takie gadżety jak tempomat, grzane tyłki, czujnik deszczu czy zmierzchu nie są i nie będą mi potrzebne nigdy. Jestem tego tak pewien jak tego, że nie będę palił papierosów.
                            Nigdy nie mów nigdy. MI siadło krążenie i za grzane dupy zimą oddałbym jedno jajo. A tak, zanim fura się nagrzewała to ja zdąrzyłem wystukać zębami kilka razy 7mą symfonię Beethovena A-dur - cz4 - Allegro con brio ...
                            Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
                            Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
                            ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

                            TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


                            Komentarz

                            • zepter00
                              RS
                              • 2008
                              • 2304

                              #39
                              Pasażerki sobie każdy może macać ( o ile jest singlem i, lub ma dziwne układy z partnerką - partnerkami) w manualu też przez kilkadziesiąt lat szło to robić. Kilka lat temu pokonałem tak 100km przerywając proceder tylko na czas zmiany biegów. W manualu jest ten plus, że kiedy nasza ręka zbyt długo nie wraca tam gdzie była jakiś czas temu, temperamentna niewiasta bierze twoją dłoń i kładzie na właściwym miejscu. :wink: Nie przyznawał bym się do dłubania w zębach, czy gdziekolwiek indziej bo, to nie tylko wyjątkowo niekulturalne ale też psuje widok wszystkim dookoła.

                              Grzane tyłki akurat występowały i w O1, są fajne w bardzo zimne dni. Mam 4 grzane w Superbie I. Grzane tyłki są też bardzo dobre by dosłownie ugotować, znaczy przegrzać, sobie jajka, nabawiając się nieodwracalnej bezpłodności. Raporty medyczne nie kłamią, jest to w tej chwili bardzo częsta przyczyna niepłodności i bezpłodności a wtedy w pistolecie same ślepaki lub słabiutkie naboje.
                              Czujnik deszczu to gadżet bo jak widzę, że pada to włączam wycieraczki. Jak widzę, że z naprzeciwka zbliża się ciężarówka, to włączam "szybsze". Bez machania rękami przy zmianie biegów i dźwigni wycieraczek jadąc 80 -90 km/h poza terenem zabudowanym, po prostu bym usnął. Zaczynam ziewać i zamykam oczy.

                              Wyciąganie wniosków, że ktoś wylądował w rowie z powodu braku czujnika deszczu jest tak naciągane jak gumka w majtach grubej baby.... dwa numery za małych :wink:
                              Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

                              "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

                              Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

                              Komentarz

                              • radekgw
                                L&K
                                • 2010
                                • 1182

                                #40
                                Zamieszczone przez piramida
                                Zamieszczone przez S3 CHRIS
                                Zamieszczone przez piramida
                                xman750, moja propozycja:
                                1. kup octa 2 rs tsi i zrób ja na 350koni
                                2. kup octe 2 1.8tsi 4x4 i zrób ją na 330koni
                                3. kup octa 2 2.0tdi bkd i zrób ją na te 240-250koni tak jak pisał sesik
                                4. nie kupuj octy 1 :diabelski_usmiech
                                eee no czemu kup O1 rs 1.8T +k04 z tfsi , lub 1.8T 4x4
                                racja chris ale ja patrze z mojego pkt siedzenia gdzie uważam że O2 jest już jednak 8 letnią konstrukcją a O1 ma już kilkanaście lat i komfort podróżowania O1 vs O2 jest znaczny
                                I wlasnie dlatego bralbym O2 nie zastanawiajac sie nad O1, nawet jak znajdziesz ASZta to bedzie prawdpodobnie starszy od O2 i bedzie mial wiecej najechane, po 2 ZAWIESZENIE rozni sie diametralnie to poprostu inna bajka inne wybieranie dziur itd, przejedz sie najlepiej jakims O2 byle nie z porzebieg 500 tys i sam zobaczysz, na Twoim miejscu jak ma nie byc drogo to O2 zrobione na okolo 230 - 240 kM
                                Jest 230 i 500 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=74730

                                Komentarz

                                • xman750
                                  Rider
                                  • 2011
                                  • 322

                                  #41
                                  widzę zdania są podzielone niezawodność vs super zawieszenie heh czekam na więcej argumentów

                                  Komentarz

                                  • zepter00
                                    RS
                                    • 2008
                                    • 2304

                                    #42
                                    Wyjaśnijmy sobie coś. Niezależne, wielowahaczowe zawieszenie tylne w O2 samo w sobie nie zapewnia większego komfortu jazdy w porównaniu z półniezależnym - belką skrętną z wahaczami wzdłużnymi w O1. Niezależne wielowahaczowe zawieszenie tylne zapewnia precyzyjniejsze prowadzenie tylnych kół i tym samym polepsza zachowanie samochodu na drodze.. i to jest fakt bezsporny. O komforcie w samochodzie decyduje głównie zestrojenie zawieszenia, które w standardowej "zwykłej" O1 jest bardzo miękkie i ma komfortowe nastawy. Równie duży wpływ na komfort ma też rozstaw osi, który w O2 jest trochę większy. Przypomnę, że jakiś czas temu wiele przednionapędowych samochodów klasy średniej wyższej np Renault Safrane, Peugeoty 605, 607, Audi 100 i pierwsze A6, Skoda Superb I mają z tyłu belkę skrętną i wszystkie te samochody zapewniają większy komfort jazdy niż O2. Jeśli ktoś twierdzi, że tuningowana O2 zapewnia większy komfort jazdy niż seryjna O1, to po prostu bredzi. Mogę się ewentualnie zgodzić z faktem, że tuningowana na podobnym poziomie O1 będzie trochę mniej komfortowa niż tuningowana w podobny sposób O2 z racji krótszego rozstawu osi i wynikających z tego większych wahań wzdłużnych i odrobinę większej amplitudy drgań. Ot i tyle w temacie...
                                    Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

                                    "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

                                    Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

                                    Komentarz

                                    • xman750
                                      Rider
                                      • 2011
                                      • 322

                                      #43
                                      mi akurat nie tyle o komfort chodzi co o dobre trzymanie się w zakrętach a w O1 chyba nie ma opcji żeby wymienić belke na wielowahacz...

                                      Komentarz

                                      • zepter00
                                        RS
                                        • 2008
                                        • 2304

                                        #44
                                        Niektóre O1 mają fabrycznie z tyłu wielowahacz.. tzn mają taką konstrukcje zawieszenia wszystkie 01 4x4. tzn kombi 2.0 4x4, 1.9 TDI 4x4, 1.8 T 4x4 i liftback 1.8T. :?
                                        Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

                                        "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

                                        Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

                                        Komentarz

                                        • xman750
                                          Rider
                                          • 2011
                                          • 322

                                          #45
                                          tak ale ja z założenia chciałem kupić 1.9tdi a wersje 4x4 sa chyba tylko w automacie czy się mylę ? Wogóle jak to 4x4 działa w O1 1.9tdi ? jest na stałe czy można tylną oś rozłączać ? jak napęd 4x4 wpływa na zużycie paliwa i ogólnie koszty eksploatacji ? tu jest 4x4: http://www.gumtree.com/p/cars-vans-m...005/1003972606 cena nawet kusząca... ale to chyba już o2 jest ?

                                          Komentarz

                                          • misiek^wro
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2006
                                            • 8321

                                            #46
                                            Zamieszczone przez zepter00
                                            Grzane tyłki są też bardzo dobre by dosłownie ugotować, znaczy przegrzać, sobie jajka, nabawiając się nieodwracalnej bezpłodności.
                                            To tak jak ja z klimą latem ... wszystko, ale z umiarem. Na bzpłodnośc jak tak lubisz badania wplyw na stres, to co jemy, brak ruchu, skazenie srodowiska i masa innych czynnikow - szczerze watpie aby bezposredni i jedyny wplyw mialy tylko grzane stołki.


                                            Zamieszczone przez zepter00
                                            Jak widzę, że z naprzeciwka zbliża się ciężarówka, to włączam "szybsze"
                                            Przeczytaj jeszcze raz to co napisałem, ze zrozumieniem. Było PO ( i specjalnie to zaznaczyłem, na przyszłosc jeszcze to jakos wytluszcze ) deszczu, a ja byłem rozgadany z pasażerami - efekt taki, że raz na dekade, jak się jednak ktoś "zapomni" i skupienie powędruje w kieszenie to taki bajer uratuje mu dupe. Jak widze na sile bedziesz doszukiwac sie wad O2 i przewagi O1 nad O2 - zwlaszcza ze ja sam napisalem ze brałbym O1 - wlasnie za bezawaryjnosc. No ale dyskusja z kims, kto nie czyta ze zrozumieniem, a jak przeczyta zart bierze go w 100% na powaznie i w pelni doslownie, w tym wypadku mija sie z celem, bo Ty zwyczajowo zawsze bedziesz uwazal, ze masz racje.

                                            Zamieszczone przez zepter00
                                            Niezależne wielowahaczowe zawieszenie tylne zapewnia precyzyjniejsze prowadzenie tylnych kół i tym samym polepsza zachowanie samochodu na drodze.. i to jest fakt bezsporny
                                            No i chyba znów nie czytasz ze zrozumieniem, bo kolega wyraźnie zaznaczył, że komfort go nie interesuje, a własnie istota lepszego prowadzenia auta. Jak ktoś robi fure od podstaw, tj wsadza blok BLT i graty od niego, to nie jest chyba entuzjastą dobrze wybieranych dziur i nierownosci poprzecznych ...


                                            Zamieszczone przez zepter00
                                            Pasażerki sobie każdy może macać ( o ile jest singlem i, lub ma dziwne układy z partnerką - partnerkami)
                                            Partnerka to też może być pasażerka, tj np wlasna zona. Zony rozumiem juz nie dotykasz - biedna kobieta

                                            Zamieszczone przez xman750
                                            tak ale ja z założenia chciałem kupić 1.9tdi a wersje 4x4 sa chyba tylko w automacie czy się mylę
                                            ZTCW to O1 w 4x4 wychodzila w manualach.
                                            Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
                                            Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
                                            ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

                                            TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


                                            Komentarz

                                            • heretyk
                                              Rider
                                              • 2009
                                              • 549
                                              • Octavia III (5E3)
                                              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                              #47
                                              Zamieszczone przez xman750
                                              tak ale ja z założenia chciałem kupić 1.9tdi a wersje 4x4 sa chyba tylko w automacie czy się mylę ? Wogóle jak to 4x4 działa w O1 1.9tdi ? jest na stałe czy można tylną oś rozłączać ? jak napęd 4x4 wpływa na zużycie paliwa i ogólnie koszty eksploatacji ? tu jest 4x4: http://www.gumtree.com/p/cars-vans-m...005/1003972606 cena nawet kusząca... ale to chyba już o2 jest ?
                                              Nie znam sie specjalnei na O1, ale w 2005 mialem firmowa 4x4 i napewno nie była w automacie. Bardziej pokusiłbym się o stwierdzenie że 4x4 byly tylko w manualu. Spalanie było bodajże 0,5L wieksze na 100km w porownaniu do napedu na jadna os. Naped drugiej osi wlaczal haldex jak wykrywany byl poslizg kol.
                                              Zostały mi czesci, po szkodniku:
                                              VCDS 11.2 oddam za 90 PLN!
                                              Instrukcja Skoda Amundsen POLSKA, sterowniki komfortu 1K0959433C AK, CN. oraz dużo cześci do Passata B6

                                              Komentarz

                                              • t_kucyk
                                                Ambiente
                                                • 2010
                                                • 147
                                                • Volkswagen

                                                #48
                                                Re: O1 vs O2 jako baza do modów co wybrać ?

                                                Zamieszczone przez sesik
                                                Zamieszczone przez t_kucyk
                                                W końcowym rozrachunku lepiej wyjdziesz na kupnie Saaba 9-5 2.3T który w serii ma już 250KM - i można z niego dłubnąć coś więcej.
                                                I myślisz, że koszty dłubania saaba na więcej (nie mówię o samym programie) będą mniejsze ?
                                                Tak.
                                                Uzyskanie 250KM będzie wymagało po prostu kupna tego auta - i już masz. Ładne sztuki chodzą po 5-6k Euro - z opłatami na gotowo poniżej 30 tysięcy złotych (wysoka akcyza pow. 2 litrów)

                                                Uzyskanie 300KM, wg. opini ludzi którzy mieli styczność z tym sprzętem, nie jest bardzo drogie.

                                                Pokaż mi ponad 300 konną Octavię zrobioną z budżetem poniżej 8 tysięcy - ale bez drutu.

                                                Lepiej zaczynać od czegoś szybkiego i szybko jeżdżącego już w serii niż kombinować jak podnieść moc dwukrotnie za nieduże pieniądze w aucie, którego hamulce i zawieszenie będą wymagały konkretnych przeróbek żeby się nie zabić.

                                                Komentarz

                                                • misiek^wro
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2006
                                                  • 8321

                                                  #49
                                                  t_kucyk, i mówi to ktoś, to ma 292 konne 1.9 Tdi
                                                  Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
                                                  Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
                                                  ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

                                                  TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


                                                  Komentarz

                                                  • t_kucyk
                                                    Ambiente
                                                    • 2010
                                                    • 147
                                                    • Volkswagen

                                                    #50
                                                    Zamieszczone przez misiek^wro
                                                    t_kucyk, i mówi to ktoś, to ma 292 konne 1.9 Tdi
                                                    Jedziemy z wycieczkami osobistymi? Nieładnie.

                                                    Trudno się mówi - moje obecne auto to wersja kryzysowa po Superbie 1.8T 200KM; dopóki się nie odbiję finansowo pozostaje mi stary klekot.

                                                    A plan na przyszłość to właśnie Saab 9-5 2.3T lub bardziej mainstreamowo BMW 530 benzyna.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...